Dobra organizacija će nas spasiti :)

Uvijek je bila bitna, a sada pogotovo. Svi smo doma, svatko ima svoje obaveze koje mora izvršiti. Većinu vremena provodimo ispred ekrana.  Dana je dug, a opet nekako ne stižemo sve, niti mi niti naši školarci.

Čarobna riječ koja će u ovom slučaju otjerati strah, šok i “šizu” je ORGANIZACIJA vremena. Naravno, to primjenjujemo u svim segmentima života i rada (ili barem pokušavamo), ali kod učenja su rezultati posebno vidljivi.
Znam, znam…svi govore: “Kreni na vrijeme…uči dok nema puno gradiva…ne ostavljaj sve za zadnji čas…”, ali to je odličan savjet i zaista pali. Treba samo krenuti i tu pomaže, prostor namijenjen samo učenju kao i ploča za pisanje tj. vlastita oglasna ploča.
To je druga činjenica koju prokomentiram s učenikom na individualnom satu: kako si rasporedio/rasporedila vrijeme? Koliko TOČNO vremena odvojiš za učenje, koliko za pisanje domaće zadaće? Naime, kažu da je dobra priprema 90% uspjeha… možda sam postotak nije točan, ali princip vrijedi.

Dakle, treba popisati sve što radiš tijekom dana, svakog dana u tjednu i taj raspored staviti na vidljivo mjesto – najbolje na ploču odmah iznad svog prostora za učenje – i onda se toga rasporeda treba i držati. Plan ne mora nužno biti fiksan jer će sigurno neki neplanirani događaj poremetiti redoslijed, no bitno je da se planirano vrijeme za učenje i održi.

Dobro je češće raditi pauze. Tehnika Pomodoro odličan je pomagač ili njena virtualna verzija u obliku aplikacije Forest. Tamo možete vrlo zorno vidjeti u obliku posađenih i naraslih stabala koliko ste vremena proveli učeći i radeći. Radite 20 do 25 minuta, a onda pauza. Neka bude kratka,  5 do 7 minuta po mogućnosti bez ekrana (popij vode, popričaj s ukućanima, izvadi mami suđe iz suđerice 🙂  i slično). Nakon toga, natrag na posao.

I budite uporni, ne odustajte, držite se plana.

“Organizacija vlastitog života može poboljšati tvoj uspjeh u školi, pomoći da izbjegneš gužvu u zadnji trenutak i pomoći da uvjeriš profesore i roditelje u svoju zrelost i samostalnost.” (Schumm, J. J., Strategije i vještine učenja za uspjeh u školi)

Krunoslava